konst bloggning :)

Skrivet den 2011-09-21 Klockan 17:22:00

ja nu ska jag blogga lite om Vincent van Gogh för att alla andra i klassen letar efter olika issmer men jag hittar inget om min det var Absurdism så jag får blogga om Vinvent ist :)
Hans signatur på tavlorna ser ut såhär
:  Vincent van Gogh signature.png

Vincents pappa var en protestantisk präst och han hette Theodorus van Gogh och hans mamma hette Anna Cornelia Carbentus hon var dotter till en hovbokbindare i Haag. vad hovbokbindare betyder vet jag inte riktigt :P men jag tror att man binder böcker då :P I vilket fall som helst gillade han enligt sin syster att gå på promenader i skogen och samla blommor , växter, djur  och fågelbon. År 1872 börjar van Gogh brevväxla med brodern Theo. I denna brevväxling kan man, med undantag för Paristiden då han bor hos Theo, följa honom fram till hans död. Den berättar för om hans konst; motiv, arbetssätt och teorier. På sommaren 1873 flyttar van Gogh över till Goupils Londonkontor och blir förälskad i en ung kvinna, Ursula, dotter till hans hyresvärdinna. efter några år så friar han till Ursula men hon vill inte gifta sig med honom... Tråkigt för honom tkr jag :( han  blir deprimmerad ett tag och gör galna saker :) de gillar vi :P
                       
 
                         
  ett själv porträtt han gjorde år 1888


Det är inte någon enkel sak att måla av sig själv - i varje fall om det ska bli olikt ett fotografi. Och ser du - detta är enligt min mening den fördel impressionismen har framför allt: att den inte bara är banal, den kommer en att söka en djupare likhet än den fotografiska.

 VINCENT van Gogh ligger begravd i Auvers-sur-Oise i val d'Oise  i Frankrike.

källa: 


de va allt nu iaf jag har lektion en liten stund till o sen har jag engelska te 16:05 och sen blir de stallet o rida från 17 -18 o sen ska jag lämna alla mina rid grejjer i skåpet o sen åka hem och plugga till imon :) :( de första kommer bli trpkigt de andra kul o de tredje tråkigt:)))

 
denna hästen vill jag absolut rida BUISNESS in my ♥♥♥♥


Kommentarer
Postat av: SANNA

Hej Söta du! :)

Vad händer hos dig? :)



Kramar

Skrivet den 2011-09-21 Klockan 17:44:20
Blogg/Hemsida: http://sannaakarin.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Kom ihåg mig?

Trackback